Colleges speculaas en plannen - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Ellen Meijer - WaarBenJij.nu Colleges speculaas en plannen - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Ellen Meijer - WaarBenJij.nu

Colleges speculaas en plannen

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 September 2008 | Zweden, Stockholm

Heej allemaal,

Na bijna twee weken weer een bericht van mij :)
Ik ben nog steeds best druk met m'n colleges, maar ik heb ook nog tijd gevonden om wat dingen te ondernemen.

Ik heb met 3 anderen van m'n Zweedse les afgesproken om elke week samen te oefenen. Aangezien we na de eerste les nog niet veel meer konden zeggen dan 'Hallo, ik heet .. ik kom uit .. en ik ben .. jaar oud' kwam het er vorige week op neer dat we gewoon gezellig hebben zitten kletsen in een cafe. Ook leuk natuurlijk :)

Vorige week vrijdag ben ik teruggegaan naar die mooie bibliotheek in de buurt van m'n hostel en ik ben nu de trotse eigenaar van een bibliotheekpasje. Ze hebben veel engelse boeken dus nu kan ik 's avonds weer lekker lezen.

Ik ben vrijdag ook weer naar Hötorget gegaan, de hooimarkt waar ik al eerder was, alleen nu was er een gewone markt ipv een rommelmarkt. Was wel leuk, maar was er ook weer snel uitgekeken. Ik besloot een wat langere route te nemen naar een ander metrostation en kwam een poster tegen die aangaf dat er een internationale markt was. Die ben ik natuurlijk even gaan bekijken en wat blijkt: er waren ook Nederlanders! Met poffertjes, dropjes, speculaas, gevulde koeken, pepernoten en kaas :D Het was erg duur allemaal, maar heb me toch laten verleiden om zo'n dikke plak speculaas mee te nemen. Heerlijk :D

In het weekend ben ik vooral voor school bezig geweest en lekker rustig aan gedaan.

Dinsdag heb ik eindelijk maar eens m'n student union fee betaald, waardoor ik ook eindelijk bewijs heb dat ik een student ben aan de KTH en mijn ov-kaart kon kopen. Heb tot dan toe een maandkaart gebruikt waar ik gelukkig geld voor terug kreeg.

De International Student Service hier stuurde me een mailtje dat er een trip naar Tallinn (Estland) georganiseerd is in november, en aangezien dat vet goedkoop was heb ik samen met m'n huisgenootje woensdag 1,5 uur in de rij gestaan om een kaartje te bemachtigen, wat gelukt is. We gaan met de nachtboot (een cruiseschip vol met exchangestudenten) naar Tallinn, daar zijn we een dag en dan met de nachtboot weer terug. Tallinn schijnt een erg mooie stad te zijn dus ik ben benieuwd.

Ik heb ook een reisje naar Lapland geregeld :D Ik heb de laatste tentamenweek geen tentamens dus dan heb ik een weekje niets te doen voor ik terugga naar Nederland. Dus nu ga ik van woensdag tot en met zondag naar Kiruna. En ja, dat is de stad waar het ijshotel staat! :D Heb ik altijd al willen zien, en nu ga ik erheen :D Ook kan je daar het noorderlicht goed zien (als het niet bewolkt is dan..) en een tocht maken met sledehonden, slapen in een lappenhut, ijsvissen, skiën en meer van dat soort dingen. Het is er tegen die tijd wel -20 dus dat wordt veel dikke truien meenemen. Ik heb er superveel zin in! :D

Morgen ga ik met m'n huisgenootje naar een eiland dat aan de rand van stockholm ligt en waar het paleis staat waar de koninklijke familie woont. Voor de rest bestaat dat hele eiland zo'n beetje uit verschillende parken (chinees, engels, enz.) dus hopen dat het een beetje mooi weer is.

Verder heb ik niet zo veel meer te melden. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie in Nederland en tot over 3 maanden ;)

  • 26 September 2008 - 18:27

    Nina:

    Wat een ontzettend leuke plannen heb je zeg! En leuk dat je die Nederlandse producten in Stockholm tegenkwam :)

  • 26 September 2008 - 21:01

    Kim:

    Even een aanvulling op je boot. Die heet de loveboot en het schijnt een en al party te zijn :P, have fun.

    Oh ja, heb je al een slaapplaats geboeken in Kirona, zo ja waar, dan ga ik net voor jouw erheen, daarna ga ik dan naar Tallinn.

  • 27 September 2008 - 08:00

    Carlijn:

    Hej Ellen! Heel veel plezier met het leren van Zweeds. Bij ons ligt t tempo erg laag dus kom nog niet veel verder dan idd de standaardzinnen hoe je heet, waar je woont, dat je hier studeerd, etc, en tellen... Wanneer ga je naar Lappland? Misschien zijn we er wel ongeveer gelijk:) 1 & 2 nov ben ik trouwens in stockholm met wat vriendinnen van hier. Misschien dat we ergens wat kunnen drinken! We mailen en nog veel plezier!

  • 28 September 2008 - 20:45

    Wim Meijer:

    Kijk dan is studeren leuk. Ben benieuwd hoe dat aanvoelt met -20. Leuk vooruitzicht om je studie in Zweden mee te beeindigen. Helemaal top!

  • 16 Oktober 2008 - 14:54

    Mama En Marloes:

    Hey Ellen
    We komen morgen aan vliegen meid. Dan kunnen we alles in het echt bewonderen :) Alhoewel we het heel spannend vinden om te gaan vliegen, komen we toch. Tot morgen schat.

  • 26 Oktober 2008 - 19:13

    Mama:

    Het was geweldig om je weer in levende lijve te zien en om samen met jou Stockholm te verkennen. Het was een indrukwekkende belevenis. Vooral de vliegreis! Nu we weer veilig thuis zijn, kan ik niet anders zeggen dat het super gaaf was. Bedankt voor alles :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Voor mijn minor ga ik 4 maanden studeren aan de KTH in Stockholm.

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 12273

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: